Rozwiązanie do zarządzania zasobami odpowie na pytanie jakie zasoby znajdują się w firmie, gdzie one się znajdują, jak są używane i w jakiej fazie cyklu życia się znajdują. Dzięki temu można podejmować bardziej świadome decyzje biznesowe.Wiele organizacji wciąż do zarządzania zasobami używa arkuszy kalkulacyjnych.Wiele pozycji w tych arkuszach to “duchy” zasobów, których już w organizacji nie ma.Wiele firm robi przegląd zasobów raz do roku, a są i takie, które to robią raz na 5 lat.Organizacje spędzają godziny co tydzień na to, aby zweryfikować dane o jakichś zasobach w organizacji.Większość managerów IT ma niekompletne dane o swoich zasobach.
Dobre rozwiązanie do zarządzania usługami odpowie na wyzwania:
Wykrywanie zasobów. Automatycznie identyfikują i zbierają dane o istniejącym oprogramowaniu i sprzęcie w infrastrukturze.
Zarządzanie cyklem życia. Śledzą cykle życia zasobów, aby zmniejszyć wydatki na utrzymanie, szybko udostępniają nowe zasoby i kontrolują koszty IT, jednocześnie maksymalizując wartość swoich zasobów.
Zarządzanie dostawcami i kontraktami. Zarządzają umowami od momentu pierwszego zakupu. Dają dostęp do historii działań z konkretnym dostawcą.
Gotowe procesy związane z zasobami. Uzyskują dostęp do gotowych procesów, takich jak zarządzanie cyklem życia, wycofanie zasobu, audyt oprogramowania, zarządzanie umowami i inne.
Integracja z Service Desk. Uzyskują dostęp do jednego repozytorium zasobów, które integruje się z CMDB do zarządzania usługami, zapewniając dokładne i aktualne informacje.
Kalendarze i planowanie. Wiedza na temat sprzętu, który należy kupić, zaktualizować i konserwować, umożliwia kierownictwu IT planowanie z wyprzedzeniem i unikanie pochopnych decyzji zakupowych.
Integracja z kodami kreskowymi. Skanują różne kody kreskowe, takie jak UPC i QR za pomocą urządzeń mobilnych.