Zarządzanie punktami końcowymi w środowisku IT zwiększa produktywność pracowników działu IT, a także użytkowników, wspiera administratorów w gromadzeniu szczegółowych danych o urządzeniach, automatyzacji wdrożeń systemów operacyjnych i oprogramowania. Pozwala na szybkie rozwiązywanie problemów użytkowników oraz na operacje na ich komputerach bez przerywania ich pracy. Systemy te integrują i pozwalają na globalne zarządzanie wszystkimi punktami końcowymi.
Zarządzanie punktami końcowymi pozwoli skutecznie odpowiedzieć na wyzwania:
Wykrywanie i inwentaryzacja urządzeń. Znajduje wszystkie urządzenia w środowisku sieciowym klienta i tworzy szczegółową bazę oprogramowania i sprzętu.
Dystrybucja oprogramowania. Zdalne, ciche instalowanie oprogramowania lub utworzenie własnego portalu z oprogramowaniem dla wielu platform i urządzeń, aby uruchomić lub zmienić oprogramowanie na urządzeniu końcowym w kilka minut przy minimalnym wykorzystaniu infrastruktury, i ruchu w sieci.
Dystrybucja systemów operacyjnych. Udostępnia szablony, które pomagają IT wdrażać lub aktualizować systemy operacyjne. Pozwala IT na migrację aplikacji, profili użytkowników, a nawet sterowników.
Zdalny dostęp do urządzeń końcowych. Bezpieczne zarządzanie zdalnym komputerem za po-mocą standardowej przeglądarki i połączenia internetowego. Zdalnie włącza lub uruchamia urządzenia, a jak również aplikacje.
Panele kontrolne i raportowanie. Szybki, automatyczny dostęp do zbiorczych danych o systemach i urządzeniach w sieci firmowej lub ręczne generowanie raportów na smartfonie, tablecie lub tradycyjnych stacjach roboczych.
Zarządzanie rolami administratorów systemów. Określenie uprawnień zarządczych dla admi-nistratorów w przypadku podziału obowiązków.
Zarządzanie energią. Tworzenie polityk zarządzania oszczędzaniem energii i generowanie raportów pokazujących, w jaki sposób polityki te zmniejszyły zużycie energii.